تفاوت پلي گلاس و هايگلاس
براقيت:
در حالت کلي پلي گلاس نسبت به هايگلاس در ميزان براقي، و شفافيت، سطح بسيار صيقلي، برتري دارد.
 
خط و خش:
‌ام‌دي‌اف هاي هايگلاس احتياج به مراقبت دارند، حتما بايد با دستمال هاي نرم و نخي و با شوينده هاي ملايم سطوح هايگلاس را تميز کرد و اسيدهاي آشپزخانه و موادي نظير سرکه يا الکل مخصوصاً اگر به طور مستقيم بر سطح کار ريخته شوند آسيب محسوسي به سطح کار وارد مي کنند، از جمله تغيير رنگ و خط و خش زياد. که در اين صورت هايگلاس پس از مدت کوتاهي جذابيت خود را از دست مي‌دهد. اما پلي گلاس نسبت به هايگلاس مقاومت بيشتري در مقابل خط و خش داشته و زمان طولاني‌تري کيفيت و جذابيت خود را حفظ مي‌کند.
 
 
 
دو آبجکت مات و براق:
 
در ورق‌هاي پلي گلاس (مانند نيمن آلمان طرح فلش) ما روي يک ورق به طور همزمان حالت مات و براق را در کنار هم داريم اما در ورق‌هاي هايگلاس چنين زيبايي وجود ندارد.
 
ضد خط و خش:
وقتي مي‎گوييم ‌ام‌دي‌افي ضد خط و خش است، يعني اگر آن را با اسکاچ (نه سيم) تميز کنيم آسيب نمي‌بيند. (به غير از ورق‌هاي هايگلاس، ساير ورق‌ها ضد خط و خش هستند).
 
 
 
 
مقاومت در برابر اسيد‌هاي آشپزخانه:
بعضي از ‌ام‌دي‌اف ها، به غير از هايگلاس، در مقابل اسيدهاي آشپزخانه (مثل وايتکس و اسپري‌هاي تميز کننده همه کاره…) مقاومت قابل قبولي دارند .
 
UV:
رنگ نهايي براق کننده ورق ‌ام‌دي‌اف (به اندازه ي دو ميکرون) است بعضي ورق‌هاي ‌ام‌دي‌اف با رنگ خاص پوشش داده مي‌شود که قابليت براق کنندگي دارد و انجام اين کاربه شرايط خاص نياز دارد. UV، ‌ام‌دي‌اف را مقاوم‌تر مي‌کند و مقاومت آن از روکش‌هاي هايگلاس بيشتر و از روکش‌هاي پلي گلاس نيز بيشتر است.