خرید بک لینک چیست و چرا گوگل خرید بک لینک را جریمه می کند؟

 آيا خريد بک لينک اشتباه است؟

بله! خريد بک لينک اشتباه است و گوگل کاملا غير قانوني بودن اين کار (البته از نظر گوگل) را تاييد کرده. زماني که افراد اقدام به خريد فروش لينک مي کنند در اصل در حال دور زدن الگوريتم هاي گوگل هستند که اين موضوع اصلا براي محبوب ترين موتور جستجوي جهان خوشاند نيست، چرا که اولويت گوگل هميشه بر اين بوده است که کاربر از نتايج جستجو ارائه شده راضي باشد و از طرفي يکي از ابزار هايي که گوگل با استفاده از آن ميزان محبوبيت سايت و مطالب شما را مي سنجد تعداد بک لينک ها و اعتبار سايت هايي است که به شما بک لينک داده اند.
به زبان ساده تر گوگل هر کدام از بک لينک هاي داده شده به سايت شما را يک راي مثبت تلقي مي کند.
 
شايد تصور کنيد که مي توانيد با استفاده از خريد بک لينک از سايت هاي معتبر گوگل را فريب دهيد، ولي بايد گفت که سخت در اشتباه هستيد چرا که نظارت گوگل بر وب سايت هايي که در فهرست خود دارد بسيار پيچيده و قوي است!
 
تصوير زير اخطار گوگل در خصوص خريد بک لينک و تاثير منفي آن بر روي رتبه بندي سايت را به ما نمايش مي دهد.
 
 بک لينک چگونه بر نتايج جستجو گوگل تاثير مي گذارد؟
 
 
 
زماني که شما از يک سايت معتبر که رتبه بالايي دارد لينک مي گيريد، سئو سايت شما تحت تاثير اين موضوع قرار خواهد گرفت. همين موضوع باعث مي شود که گرفتن لينک از سايت هاي معتبر، به عنوان روش براي بهبود سئو استفاده شود. از طرفي يکي از روش هاي گوگل براي درک کردن موضوع وب سايت بررسي محتوا هايي است که به آن لينک داده اند. به عنوان مثال سايت آمازون به صورت تخصصي روي کلمه کليدي Books کار نمي کند، ولي به دليل وجود مطالب زيادي که در فضاي وب کتاب معرفي کرده اند و به اين سايت لينک داده اند، زماني که شما شما کلمه books جستجو مي کنيد سايت آمازون در رتبه دوم صفحه نتايج قرار دارد.
 
پس از اين موضوع مي توان نتيجه گرفت که براي لينک سازي درست بايد لينک شما در سايت هايي قرار بگيرد که علاوه بر معتبر بودن، با موضوع سايت شما معتبر باشند و از کلمات کليدي مربوط به وب سايت و لينک شما در اطراف مکان لينک استفاده شده باشد. 
 
شايد با خود بگوييد خريد بک لينک با کيفيت و مرتبط با موضوع که به صورت اصولي در يک وب سايت معتبر استفاده شده باشد مي تواند براي بهبود سئو سايت شما مفيد باشد و تاثيرات لينک سازي را براي شما به همراه داشته باشد. ولي اينجاست که استراتژي هاي قوي گوگل وارد عمل مي شوند و وب سايت هاي فروشند بک لينک و سايت هايي که از لينک هاي فروشي استفاده مي کنند را جريمه خواهد کرد.
 
گوگل چطور بک لينک هاي خريداري شده را تشخيص مي دهد؟
 
اول از همه بايد اين موضوع را بگوييم که گوگل هيچ وقت الگوريتم هاي محرمانه خود را براي مقابله با تخلفات فاش نمي کند! ولي بگذاريد اين طور فرض گوگل يک تيم تحقيقاتي حرفه اي براي گشت و گذار در اينترنت و پيدا کردن سايت هاي فروشنده لينک در نظر گرفته است. از طرفي بايد به اين موضوع منطقي نگاه کنيد و قبول کنيد که اگر شما يک سايت خريد بک لينک پيدا کرده باشيد، پس پيدا کردن اين سايت براي گوگل نيز امکان پذير است.(دقت داشته باشيد که گوگل دقيقا در جريان است که شما از کلمات کليدي مانند: خريد بک لينک رايگان، خريد بک لينک ايراني، خريد بک لينک معتبر، خريد بک لينک با کيفيت،خريد بک لينک خارجي و... براي خريد بک لينک استفاده مي کنيد.)
 
از طرفي گوگل کاربران خود را تشويق مي کند تا سايت هايي که با استفاده از فروش بک لينک قصد فريب دادن موتور جستجو را دارند را معرفي کنند. همچنين گوگل با استفاده از بررسي تعداد لينک هايي که در يک بازه زماني خاص به سايت شما داده شده و مرتبط بودن سايتي که به شما لينک داده است بک لينک هاي سايت شما را بررسي مي کند.
 
اما به طور کلي الگوريتم گوگل براي بررسي لينک هاي سايت شما الگوريتم پنگوئن است که مي توانيد مطلب الگوريتم پنگوئن گوگل چيست و چه تاثيري در سئو وب سايت دارد؟ را مطالعه کنيد.
 
در پايان گوگل بعد از تشخيص لينک هاي خريداري شده سايت خريدار و فروشنده را جريمه خواهد کرد.
 
نکات کليدي مهم در مورد خريد بک لينک
اگر با وجود همه مواردي که گفتيم هنوز هم اصرار داريد  لينک سازي خريداري کنيد، پس بايد اين کار را با دقت انجام دهيد و مراقب باشيد که گوگل شما را جريمه نکند، به همين دليل نکاتي که مي توانند از جريمه شدن شما در زمان خريد لينک جلوگيري کنند را براي شما توضيح خواهيم داد.
 
بک لينک هاي خود را به صورت جداگانه و با فاصله ي زماني و جداگانه خريداري کنيد. همچنين از تبليغاتي که تبليغات در چندين سايت معتبر را به شما پيشنهاد مي دهند دوري کنيد.
 
براي خريداري لينک سعي کنيد به صورت مستقيم با مدير سايت در ارتباط باشيد و از واسطه هاي فعال در زمينه تبليغات استفاده نکنيد.
 
با سايت هاي که به طور عمومي در زمينه فروش بک لينک فعاليت مي کنند همکاري نکنيد.
 
دقت داشته باشيد سايت هايي که قصد خريد بک لينک از آنها را داريد از نظر موضوعي کاملا با وب سايت شما مرتبط باشند.
 
به جاي استفاده از بنر هاي تبليغاتي در هدر و فوتر سايت ها از محتواي اختصاصي و مطالب مفيد براي ارائه لينک خود استفاده کنيد.
 
استفاده از چند صفحه خاص از يک وب سايت که بازديد و رتبه بهتري دارند بهتر از اين است که در تمام يک سايت بنر هاي تبليغاتي خود را بگذاريد و حوصله مخاطب را سر ببريد.
 
به ازاي هر 10 لينک ورودي به وب سايت خود شما مي توانيد يک لينک خريداري کنيد تا احتمال جريمه شدن خود را توسط گوگل به صفر برسانيد.
 
اشتباهاتي که بايد در زمان خريد بک لينک مراقب آنها باشيد.
 
يکي از اشتباهاتي که در زمان خريد بک لينک ممکن است مرتکب شويد اين است که گول تبليغات و عناوين وسوسه کننده اي است که صرفا براي بالا بردن فروش استفاده مي شوند. در صورتي که شما از روي بي تجربگي به اين شعار هاي دروغ اعتماد کنيد ممکن است سئو سايت خود را براي هميشه نابود کنيد. از طرفي يکي از تکنيک هايي که اين روز ها در بازار رقابتي استفاده مي شود سئو منفي است که با استفاده از آن سئو سايت هاي رقيب خود را هدف مي گيرند.
 
در ادامه شعار ها و مواردي که باعث شما وسوسه شويد و گول افراد سدجو را بخوريد را براي شما توضيح خواهيم داد.