x تبلیغات
سئو سایت

مرکز لیزر موهای زائد

 کشف پدیده‌ای به نام لیزر توانست در امر سلامتی، رفع یک‌سری عارضه‌ها و البته در دنیای زیبایی، انقلابی به پا کند و با رشد تکنولوژی و دانش روز، این پدیده هم دستخوش سیر تکاملی شد. امروزه لیزرهای متعددی در امر زیبایی و سلامتی به کار گرفته می‌شوند تا به بیماران در رسیدن به خواسته‌های‌شان کمک کنند؛ اما آیا لیزر می‌تواند عارضه‌های پوستی را صددرصد رفع کند؟


استفاده از لیزر چه زمانی موثر است و کدام عارضه‌های پوستی به کمک آن اصلاح می‌شوند؟ در این‌خصوص گفت‌وگویی با دکتر طاهره دانشمند، متخصص پوست، مو و زیبایی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


ليفت پلک اصفهان


لیزر و بیماری‌های پوستی
از لیزر برای مسائل متعددی استفاده می‌شود که در دسته‌بندی کلی می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی و روش‌های زیبایی اشاره کرد. در اینجا به نقش لیزر درمانی در کنترل و بهبود بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی اشاره می‌کنیم.

 

رفع سياهي زير بغل با ليزر


١. پسوریازیس
یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در ایران پسوریازیس است که باید اشاره کنیم در حال حاضر هیچ درمان صددرصدی برای بهبود کامل آن وجود ندارد. در مرحله آخر این بیماری درصورتی‌که پزشک نتواند از روش‌های درمانی دارویی پاسخ مناسبی بگیرد، از لیزرها برای بهبود علایم بیماری استفاده می‌کند که همراهی آن با کنترل استرس یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از شدت و گسترش پسوریازیس است.

تزريق چربي اصفهان

 


٢. خال‌های عروقی
این عارضه را گاه در صورت بچه‌های کوچک می‌بینیم و لیزر می‌تواند آنها را برطرف کند. ماه‌گرفتگی‌ها هم در همین رده هستند که وقتی بچه‌ها به سن خاصی برسند، پزشک می‌تواند با کمک لیزر از پیشرفت و بزرگ شدن ضایعات جلوگیری کند.
 

 

٣. لک حاملگی
این عارضه که هم در زمره بیماری‌ها و هم در زمره عارضه‌های ضدزیبایی شناخته می‌شود و به آن ملاسما هم می‌گویند، ازجمله عارضه‌های پوستی است که لیزر برای بهبود آن نقش دارد. این لک وابسته به هورمون است و همزمان با درمان‌های دارویی می‌توان از لیزردرمانی هم استفاده کرد که به کم‌رنگ شدن لک‌ها کمک می‌کند. البته باید گفت از آنجا که بروز آنها هورمونی است، درمان کاملی ندارند و تنها می‌توان لک‌ها را کم‌رنگ کرد. ضمن آنکه برگشت مجدد هم دارد که البته زمان دارد و گاهی ممکن است پس از دو یا حتی ١٠ سال برگردد. برای درمان دارویی همزمان بیمار باید آزمایش‌های هورمونی هم بدهد.

 

 


٤. جای جوش بلوغ
این مشکل که به آن آکنه اسکار هم گفته می‌شود، جای جوش‌های بلوغ در جوان‌هاست که به شکل عارضه‌های پوستی باقی می‌ماند. این اسکار به شکل جای آبله‌مرغان یا فرورفتگی‌هایی بر سطح پوست خودنمایی می‌کند و با لیزرهای جدید می‌توان آن را تا ٨٠ درصد رفع و درمان کرد؛ البته اگر فرد هنوز هم دچار آکنه است، باید همزمان برای درمان آکنه فعالش، درمان دارویی شود.
 

 

٥. التهابات پوستی
یکی از لیزرهای موجود برای درمان بیماری‌ها، لیزر کم‌توان است که برعکس اسمش، اتفاقاً قدرت بالایی در روش‌های درمانی دارد و برای مثال، در بهبود التهابات مفصلی از آن استفاده می‌شود. از این لیزر می‌توان برای درمان بعضی التهابات پوستی نیز استفاده کرد. برای مثال، در افرادی که سال‌ها پیش از ژل پاژ استفاده کرده‌اند و این ژل عوارضی بلندمدت در آنها ایجاد ایجاد کرده است، وقتی این ژل را از بدن‌شان تخلیه می‌کنیم، برای کاهش التهابات آن از این لیزر استفاده می‌شود. حتی پس از انجام لیزر لیپولیز هم برای کم کردن التهابات و کبودی‌های پوست بیمار از این لیزر استفاده می‌کنیم.

لیزر موهای زائد در اصفهان

مواد دارویی متعددی در جوانسازی پوست موثرند؛ از جمله رتینوییدها، اسیدهای میوه، ماتریکسیل، ضدآفتاب ها، کِرم های حاوی استروژن گیاهی و بالاخره کِرِم ها و لوسیون های حاوی ویتامین های مختلف به خصوص ویتامین های C و E. رتینوییدهای موضعی مانند ترتینویین از دیرباز در درمان بیماری های مختلف پوستی مانند آکنه (جوش غرور جوانی) کاربرد داشته اند و همچنین در درمان آسیب های پوستی ناشی از نور آفتاب و نیز پیری پوست ناشی از افزایش سن به کار می رفته اند. این نوع کِرِم ها و اسیدهای میوه مانند آلفاهیدروکسی اسیدها به دلیل لایه برداری پوست، تحریک پذیری آن را در برابر نور آفتاب افزایش می دهند و بنابراین افراد باید برای حصول نتایج مطلوب استفاده صحیح از ضدآفتاب را مدنظر قرار دهند. امروزه برخی مواد در کِرِم های جوان کننده به کار می رود که ادعای تحریک کلاژن سازی پوست را دارند؛ مانند ماتریکسیل که در بسیاری از کِرِم های جوان کننده پوست (ضدپیری) وجود دارد.

خالبرداري در اصفهان

ویتامین های C و E نیز آثار اثبات شده ای در مقابله با رادیکال های آزاد و آسیب های پوستی ناشی از نور آفتاب دارند و نه تنها مصرف خوراکی آنها برای پوست مفید است؛

ليزر کک مک اصفهان

بلکه مصرف موضعی آنها در پیشگیری از پیری پوست کاربرد دارد.
ميکرونيدلينگ اصفهان

استروژن گیاهی (فیتواستروژن) مانند استروژن سویا نیز اثر قابل قبولی در پوست های محروم شده از هورمون های زنانه در خانم های یائسه و جوان سازی پوست داشته است.

مزوتراپي در اصفهان

 ردپای آنها را در بسیاری از کِرِم های ضدپیری مخصوص سنین یائسگی خواهیم دید.





متخصصان زیبایی پوست به مراجعه کنندگان خود توصیه میکنند برای جلوگیری و از خشکی صورت و چین و  چروک پوست، تقویت کننده های پوست و آبرسانی مناسب پوست را فراموش نکنند.برای درست کردن این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغنگلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه آن شب روی پوست خود بگذارید.برای درست کردن این ماسک میتوانید از پوست خیار به تنهایی استفاده نمایید برای اینکار کافیست که پوست خیار را رنده کرده و با گیلیسیرین ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید.

 

روش های جوانسازی پوست صورت

 همه افراد این حق را دارند که با استفاده از خدمات لیزری، زیبایی را به پوست خود هدیه دهند. داشتن پوستی صاف و بدون مو برای بسیاری از افراد بسیار مهم است و رشد موهای زائد برای آنها بسیار آزار دهنده می باشد. روش لیزر موهای زائد برای برخی از پوست ها و موها به سادگی قابل پیگیری بوده و موفقیت این روش برای آنها تضمین شده است. این در حالی است که عملکرد لیزر بر روی برخی دیگر از پوست ها و موها اندکی با چالش روبرو می باشد. اما این به این معنی نیست که افراد با پوست و موهای مختلف قادر نیستند از خدمات لیزری استففاده کنند.

 
 
 
روند کار لیزر برای رفع موهای زائد به چه صورت است؟
 
 
 
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که لیزر چگونه می تواند رشد موهای زائد را برای همیشه متوقف نماید؟ در پروسه رفع موهای زائد با استفاده از لیزر، نوک لیزر نور متمرکز شده را بر فولیکول مو می تاباند. رنگدانه های موجود در مو این تابش را جذب می کنند و به نوعی مو سوزانده می شود. در این روش هم خود مو و هم ریشه ی آن از بین می روند و از آنجایی که ریشه غیر فعال می شود، مو دیگر قادر به رشد مجدد نخواهد بود.
 
 
از آنجا که لیزر بر روی رنگدانه های مو متمرکز می شود، بهترین ترکیب پوست و مو برای درمان لیزری پوست روشن و موهای تیره می باشد. با این حال، اگر پوست و موی شما تیره رنگ هستند، هیچ جای نگرانی نیست. زیرا متخصصین ما توانسته اند با استفاده از روش های جدید موهای زائد بسیاری از بیماران با پوست های تیره را با موفقیت برطرف کنند و پوستی صاف و زیبا را به آنها هدیه دهند.
 
 
لیزر کردن پوست های با طیف رنگی تیره
 
افرادی که پوستشان تیره است باید تحت مراقبت ها و با تکنیک های متفاوتی لیزر موهای زائد را پیگیری نمایند. دلیل اینکه ریسک لیزر کردن موهای زائدی که بر روی پوست تیره قرار گرفته بالاتر می باشد، این است که رنگدانه های پوست نیز همواره همانند رنگدانه های هدف (یعنی رنگدانه های مو) تحت تاثیر لیزر قرار دارند. 
 
 
از این رو تمرکز لیزر بر روی مو در این موارد مقداری با چالش روبرو می شود. علاوه بر این موهای بدن افراد با پوست تیره به نسبت افراد با پوست روشن، بسیار ذخیم تر می باشند و به همین دلیل برای از بین بردن این موها باید لیزر با فرکانس بالاتر بر روی موها تابانده شود تا عملیات رفع موهای زائد با موفقیت همراه گردد. با توجه به تمامی نکاتی که تا اینجا گفتیم، این نکته بسیار اهمیت پیدا می کند که بیماران باید قبل از مراجعه به کلینیک های لیزر ابتدا بررسی کنند که آیا آن کلینیک قادر است با توجه به خصوصیات پوست و موی افراد برنامه درمانی منحصر به فردی را به آنها پیشنهاد دهد، یا اینکه با استفاده از یک نسخه روتین و یکسان نسبت به رفع موهای زائد تمامی افراد اقدام می نماید؟
 
 
در برخی از کلینیک ها پزشکان با استفاده از لیزر های قوی تلاش می کنند تا موهای رویشی بر روی پوست های تیره را برطرف نمایند و اگر تکنیک مناسب برای این کار اتخاذ نشود، این موضوع ممکن است منجر به سوزاندن پوست بیمار گردد. با این وجود نسل جدیدی از لیزر ها به بازار عرضه شده است که قادر می باشند نور با طول موج های مختلف را بر روی پوست متمرکز کنند و با استفاده از آنها می توان موهای زائد افراد با پوست های تیره را برطرف نمود. این لیزر های هوشمند قادر هستند که رنگ موها را از رنگ پوست تشخیص دهند و نور را بر روی رنگدانه های موی زائد متمرکز نمایند و به این ترتیب به طور کاملا ایمن و موثر موهای زائد را از روی پوست تیره برطرف نمایند. این نسل از لیزر ها موسوم به
 (multi-wavelength True Lasers) می توانند پروسه ی رفع موهای زائد از روی پوست های تیره را با دقت بسیار بالاتری انجام دهند و ریسک آسیب به پوست بیماران را به حداقل برسانند.

هتل3

 

 
رتبه بندی هتل های ایران و جهان بر چه اساسی است؟
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
رتبه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟ سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. اما معنای واقعی ستاره هایی که به هتل ها می دهد و نحوه دادن آنها چگونه است؟ تفاوت هتل ۵ ستاره و هتل ۲ ستاره در چه چیزهایی است؟ تمام این سوالات و موارد مسابه آن در دسته دانستنی هایی قرار می گیرد که باید در انتخاب هتل برای اقامت خود به آن توجه داشته باشید. بطور خلاصه باید چنین گفت که بر اساس نظریه هتل داری ۳۰ روش مختلف برای دسته بندی هتل ها در دنیا وجو دارد و شناخته شده ترین آنها سیستم ستاره دهی بر اساس کیفیت خدمات است. در ادامه این مقاله علاوه بر توضیح رتبه بندی هتل های ایران با معرفی مفهوم و نحوه اخذ ستاره ها با ما همراه باشید. در ادامه به طور کامل در مورد مسائل زیر توضیح می دهیم:
 
رتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟
ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟
هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟
معیارهای رتبه بندی هتل ها
انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره
رتبه بندی هتل های ایران
رتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟
به عنوان مروری بر تاریخچه رتبه بندی هتل ها باید به سال های ۱۹۷۹ برگردیم که رتبه بندی برای اولین بار در کشور های آلمان و اتریش صورت می گرفت. طبقه بندی رسمی اما توسط انجمن رستوران و هتل های آلمان که با نام DEHOGA شناخته می شود؛ آغاز شد. این دسته بندی بصورت رسمی در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد و معیار اصلی رتبه بندی در بیش از ۸۰ درصد هتل های دنیا شد.
 
 
 
 
 
 
ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟
پیش از پاسخ به این سوتال بد نیست بدانید که برای رتبه بندی هتل ها ۳۰ روش مختلف وجود دارد که البته معیار بین المللی در سیستم دسته بندی هتل ها؛ استفاده از ستاره برای تعیین و کیفیت خدمات در رتبه بندی هتل مد نظر قرار می گیرد. البته در برخی از کشور های اروپایی نیز روش معیار ربته بندی بر اساس حروف است؛ مثلا A،B و….که بیشتر در یونان رایج است. به عنوان مثالی دیگر؛ در بریتانیا نیز سیستم رتبه بندی بر اساس سیستم Crown است.
 
در کشور نیز آلمان درجه بندی هتل ها به چند گروه تقسیم می شوند: توریست کلاس (یک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First class (چهار ستاره) و Luxury Class (پنج ستاره). تعدادی از هتل ها مثل هتل آپارتمان، متل ها و… اصلا در مقوله ستاره قرار نمی گیرند و به نوعی دیگر امتیازبندی می شوند. خوشبختانه امکان رزرو هتل داخلی نیز در تمام شهر های کشور در سایت سامتیک فراهم شده است.
 
هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟
عموما ربته بندی هتل ها به منظور دسته بندی آنها بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده است و هدف اصلی از رتبه بندی؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و میزان خدمات ارائه شده در هتل است. هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود. مثلا هتل یک ستاره آسانسور ندارد! بیشترین تعداد ستاره ای که می توان به یک هتل تخصیص داد ۷ ستاره است و البته بد نیست بدانید که اخیرا هتلی در امارات احداث شده است که ۸ ستاره به خود اختصاص داده است و تنها هتل ۸ ستاره دنیاست!
رتبه بندی بر اساس مساحت
هتل ها همچنین ملزم به رعایت استاندارد خاصی برای حداقل مساحت خود هستند و بر اساس مساحت بنا رتبه بندی می شوند. در ادامه بصورت خلاصه این معیار را نیز مورد توجه قرار داده ایم.
 
درجه هتل حداقل مساحت عرض معبر
۱ ستاره ۳۰۰ متر مربع ۸ متر مربع
۲ ستاره ۵۰۰ متر مربع ۱۰ متر مربع
۳ ستاره ۷۰۰ متر مربع ۱۲ متر مربع
۴ ستاره ۱۲۰۰ متر مربع ۱۴ متر مربع
۵ ستاره ۱۵۰۰ متر مربع ۱۶ متر مربع
هتل های همچنین بر اساس ظرفیتی که دارند نیز دسته بندی می شوند. برای مثال هتل هایی که تا ۲۵ اتاق داشته باشند به عنوان یک هتل کوچ در نظر گرفته می شوند. از ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق برای هتل های متوسط است و هتل های بزرگ دارای ۱۰۰ تا ۳۰۰ اتاق اند. هتلی که بیش از ۳۰۰ اتاق داشته باشد در دسته هتل های خیلی بزرگ است.
 
درجه بندی هتل بر اساس مدت اقامت
مدت زمان اقامت نیز از عوامل موثر در درجه بندی هتل هاست. برای مثال در هتل ترانزیت مهمانان برای یک روز و حتی کمتر از آن حضور دارند و مانند هتل های اطراف فرودگاه ها هستند. هتل پاسیون هتلی است که مهمانان پس از عقد قرارداد اجاره در مدت یک ماه در آن حضور دارند. هتل نیمه پاسیون این هتل دارای هر دو خصوصیت عنوان شده در دو مورد قبلی است و میهمان می تواند مدت اقامتش را بر اساس نیاز خود تعیین کند.
 
انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره
پس تا بدین جای کار مشخص شد که هدف از ستاره دادن به هتل ها؛ نشان دادن نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست. در ادامه به معرفی دقیق و نحوه ستاره دادن به هتل ها می پردازیم تا به خوبی مشخص شود که چرا یک هتل را ۲ ستاره و دیگری را ۵ ستاره می گویم. همچنین بهتر است بدانید که مشابه با بلیط هواپیما؛ امکان درخواست  استرداد رزرو هتل نیز وجود دارد
 

هتل2

 

 
 
 
 
 
 
 
 
هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود.
 
 
مثلا ‏هتل یک ستاره ای که آسانسور ندارد. شاید همین کمبود باعث شود این هتل هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه عناصری به عنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید تفاوت بین ستاره های هتل ها در چیست، به برخی ‏امکانات اولیه مورد نیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می کنیم:‏
هتل های ۲ ستاره
هتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند، اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمانان ارائه می گردد.‏
 
هتل های دو ستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند، در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند، امکانات داخل اتاق ها ‏ تمیز هستند اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏ ‏ ‏
 
هتل های ۳ ستاره
این هتل ها معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره،در سطح متوسط است .
در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره، ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است، در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانی که نوشته ” لطفا اتاق را تمیز کنید ” روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در این هتل ها وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏
 
هتل های ۴ ستاره
هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان، هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند. امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط، بالاتر باشند.
ستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند. خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد. پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏
 
هتل های ۵ ستاره  ‏
این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین و استاندارد مربوط به هتل های پنج ستاره و کیفیت آن، همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود . هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل ها فضای بزرگی دارند ، اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد. لابی این هتل ها بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ، موقعیت آنها نیز ‏متغیر است، اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد.
اتاق های این گونه هتل ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند، حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند. این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … می باشند.
خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ، پارکینگ ، خدمات نگهبانی و استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای ۱۰۰ عدد باشد.کارکنان در هتل ۵ ستاره بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک، مؤدب، آگاه، کارآمد و با روابط عمومی خوب ، نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارا بودن مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ، تداوم نگهدارى و خانه داری بی عیب و نقص، اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه ۵ ستاره می باشند .
 

هتل

  

 
هُتِل یا مهمانخانه[۱] نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند.
 
معمولاً مشتریان هتل در اتاق‌ها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.
هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است. hôtel در فرانسه اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدیدکننده زیادی داشته باشد. اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبان‌ها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شود
پیشینه در ایران
آثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است، که رفت‌وآمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت‌وآمدها، خصوصیات فرهنگها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته. در بررسیهای دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید.
 
هرودت تاریخ‌نویس یونانی در این باره می‌گوید: داریوش کبیر برای رفاه حال مسافران که از این مسیرها عبور می‌کردند ایستگاه‌هایی که باید آن را هسته اولیه واحدهای اقامتی بحساب بیاوریم تأسیس کرد به‌طوری‌که در ۵ کیلومتر ۲ کاروانسرا ایجاد کرد در این کاروانسراها چاپارهای هخامنشی حضور داشتند تا نامه‌های دیوانی و دولتی را سریع به مقصد برساند.
 
از جمله اقدامات دولت سلوکیان نیز می‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسیس بناهایی همچون کاروانسرا اشاره کرد. امپراطوری اشکانیان نیز در کنار مسیر جاده ابریشم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود منزل‌گاه‌ها وکاروانسراهایی بنا کردند.
 
در زمان ساسانیان نیز به ویژه در کنار مسیرهای تجاری تأسیسات عام‌المنفعه برای رفاه بیشتر مسافرها ایجاد گردید که کاروانسرای جنوب فیروزآباد فارس و کاروانسرای دروازه گچ اشاره کرد.
جستارهای وابسته
فهرست مکان‌های اقامتی
متل
هتل آپارتمان
مسافرخانه
ریوکان
مهمانسرا
شبانه‌روزی
بد اند برک‌فست
 
رده‌ها: هتل‌ها اقامتگاه‌های گردشگری ساختمان‌ها و سازه‌ها بر پایه نوع شغل ‌های مهمان‌یاری فناوری مسافرتی
 
 
 

ظروف يکبار مصرف پلاستيکي


1-   ظروف يکبار مصرف يلاستيکي



2-   ظروف يکبار مصرف گياهي



3-   ظروف يکبار مصرف فومي



4-   ظروف يکبار مصرف کاغذي



5-   ظروف يکبار مصرف آلومينيومي



 



ظروف يکبار مصرف پلاستيکي از دو روش و سيستم قابل توليد ميباشد



  



A.   توليد ظروف يکبار مصرف پلاستيکي با سيستم توليد نيمه فرمينگ :

B.   توليد ظروف يکبار مصرف پلاستيکي با سيستم توليد ترموفرمينگ

 



ظروف يکبار مصرف با مواد اوليه پليمري بصورت عمده مصرف از 4 نوع مواد اوليه پلمري توليد ميشود که از نظرفراواني مصرف نيز به ترتيب زير ميباشند



 



 



توضيح مشخصات و کاربرد و مزايا ي انواع ظروف پلاستيکي نسبت به همديگر



1 – ظروف پلي استايرني



ظروف يکبار مصرف با مواد اوليه پلي استايرني ، که از ابتدا نيز ظروف يکبار مصرف با اين نوع مواد اوليه توليد و وارد زندگي مردم شده خود در دو نوع ميباشند که از نظر استحکام و فرم پذيري و رنگ به شرح ذيل ميباشد :



1 الف – ظروف پلي استايرني هايمپک (HIPS ): اين نوع ظروف داراي رنگي مات متمايل به سفيدي ميباشد که ظروف يکبار مصرف سفيد رنگ يا رنگي از اين نوع مواد ، که با تررکيب با رنگ سقيد و يا هر رنگ مورد نظر توليد ميشود . ظروف هايم پک از نظر نرم بودن نسبت به نوع ديگر بسيار نرم و انعطاف پذير بوده ولي در صورت مچاله شدن و فشار بيش از حد مشخصي ظروف ترک و شکسته ميشود از اين ظروف قبلا براي بسته بندي صنايع لبني استفاده ميشد و همکنون نيز تا حدي مصرف دارد مانند ظروف ماست ، خامه ، پنير و بستني و ظروف آبميوه خوري سفيد رنگ و همچنين ظروف غذا بدون درب که سابق مصرف داشت و همچنين انواع ديس ها و بشقابهاي يکبار مصرف

اين ظروف در ظروف بسته بندي مرغ قابل استفاده است.



2 ب – ظروف پلي استايرني کريستال (GPPS) : اين نوع ظروف داراي رنگي شيشه اي و شفاف بوده که ظروف يکبار مصرف شيشه اي و شفاف نوع مواد ، توليد ميشود . ظروف کريستال از نظر استحکام نسبت به نوع هايم پک سخت تر ولي بسيار شکننده ميباشدو در صورت فشار در همان اول ترک و شکسته ميشود اين ظروف بدليل شکنندگي بالا براي بسته بندي خاصي استفاده نميشو و فقط عمدتا براي مايعات  استفاده ميشد و همکنون نيز تا حدي مصرف دارد مانند ظروف چايي ( سابق ) و ظروف آبميوه خوري شيشه اي و يا ظروف مستطيل شکل که براي ظرف سالاد در غذا خوري سابقا استفاده ميشد





همکنون در حدود 4 ، 5 سالي است که با رايج شدن ساير ظروف پلاستيکي با مواد اوليه هاي ديگر اين ظروف تقريبا از استفاده در مايعات مخصوصا داغ مانند چاي و يا ماست با شير داغ در حال منسوخ شدن است و در بحث سرطان زا بودن نيز ظروف پليمري اصلي ترين ظروف مورد نظر همين ظروف پلي استايرني ميباشند که بعلت وجود ماده استايرن در مواد اوليه اش که مخصوصا در برخورد با مواد و مايعات داغ اين ماده سمي فوري داخل محلول غآشاميدني مخلوط ميشود و همين علت اصلي و شکنندگي بالا و محدوديت در توليد بعضي از ظرو فبا اشکال و خصوصيات خاص موجب کم شدن مصرف و توليد اين نوع ظروف شده است



لازم به توضيح است ظروف يکبار مصرف کلا در دو نوع روش قابل توليد ميباشد :



 



 روش اول سيستم توليد ظروف يکبار مصرف پلاستيکي با نام: نيمه فرمينگ



 



درسيستم نيمه فرمينگ تمامي عمليات توليد در يک دستگاه انجام مي شود با ترتيب اين که ، مواد اوليه به شکل گرانول پتروشيمي در قسمتي از خط توليد که اکسترودر ناميده ميشود ، ذوب و تبديل به ورق گرم شده و قبل از سرد شدن ورق البته با توجه به نوع و امکانات دستگاه اين ورق ، بدون نورد و يکنواخت شدن , ورق گرم وارد قسمت پرس شده و در زيرقالب عمليات توليد ظروف انجام مي پذيرد . با توجه به اينکه کل خط توليد شامل يکدستگاه با تکنولوژي ساده تر ميباشد لذا قيمت اين دستگاه نسبت به نوع دوم بسيار پايين تر است



و قابل ذکر است در اين سيستم و دستگاه با توجه به مراحل توليد ، فقط از مواد پلي استايرن ( هر دو نوع کريستال و هايم پک ) ميتوان ظروف يکبار مصرف توليد کرد      



ب – ظروف يکبارمصرف پلاستيکي سيستم ترموفرمينگ : (ظروف پلاستيکي PP,PS)



نوع دوم و تقريبا جديد و با کيفيت بالاتر سيستم توليد ظروف در ايران سيستم ترموفرمينگ بوده که خط توليد اين سيستم بر خلاف سيستم قبلي شامل دو دستگاه بوده که در دستگاه اول که به نام خط توليد ورق مي باشد مواد اوليه گرانول به ورق تبديل و به صورت رول توليد مي شود ودر دستگاه دوم که به نام پرس ترموفرمينگ ميباشد ورق آماده توليد شده باعبوراز کوره حرارتي و رسيدن به درجه حرارت لازمه براي فرم گيري وارد قسمت پرس شده و درزيرقالب عمليات توليد ظروف انجام مي پذيرد از مزاياي اين سيستم نسبت به سيستم نيمه فرمينگ مي توان به توليد ظروف از انواع مواد اوليه پليمري مانند پلي پروپلين PP , پي وي سي ,PVC وپت PET و پلي اتيلن PE  و حتي گياهي اشاره کرد.

ليوان PP  مزاياي بسياري دارد.



البته لازم به توضيح است که در توليد ظروف با اين سيستم بصورت عمده از مواد پروپلين PP به عنوان مواد اوليه استفاده ميگردد که از مزاياي اين مواد نسبت به مواد پلي استايرن(که سيستم قبلي نيمه فرمينگ فقط با مواد پلي استايرن قابليت توليد ظروف را دارد) عدم سرطان زا بودن آن به دليل عدم وجود ماده استايرن در آن است که در مواد پلي استايرني هنگام استفاده از ظروف براي مواد و مايعات داغ استايرن موجود در مواد آزاد شده و مخلوط مواد و مايعات داخل آن ميشود و عاملي بر سرطان زايي آن و تبليغ ادارات وسازمانهاي بهداشتي برعدم استفاده از اين ظروف مي باشد که در سيستم ترموفرمينگ با توجه به امکان توليد ظروف ازمواد پلي پروپلين تمامي موارد و مضرات عنوان شده رفع گشته است . همچنين با امکان توليد مواد پلي پروپيلن در چندين پتروشيمي ايران و متعادل بودن سيستم عرضه و تقاضا قيمت اين مواد داراي نوساني بسيار کمي بوده و در حال حاضرنيز پايينتر از مواد اوليه پلي استايرن بوده که همين امر در بحث توليد بعضي از ظروف عمده مصرف مانند ليوان چاي وآب تفاوت فاحشي از نظر قيمت تمام شده ظروف براي توليد کننده ايجاد کرده است



 در سيسيتم نيمه فرمينگ ورق مورد استفاده براي تبديل و توليد ظروف با ظرفيتي محدود و بدون نورد شدن توليد و مورد استفاده قرار مي گيرد ولي در سيستم ترموفرمينگ با توجه به اينکه ورق توليدي در يک دستگاه جداگانه توليد و نورد شده لذا اولا بدليل محدود نبودن رول مورد استفاده براي توليد , ميتوان ظروف را با تيراژي حدود 3 تا 4 برابر بالاتر از سيسيتم نيمه فرمينگ توليد نمود و دوما بدليل نورد ورق توليدي که باعث يکنواخت بودن ورق توليدي در سيسيتم ترمو فرمينگ گشته لذا ظروف توليدي داراي کيفيت يکسان و يک وزن در سيستم ترمو فرمينگ بوده و همچنين اين امر موجب گشته توليد کننده با اعتماد بيشتري از دستگاه ليوان جمع کن اتوماتيک به جاي جمع کردن دستي ليوان استفاده کند که هم بحث بهداشت بسته بندي ظروف با عدم تماس دست با محصول توليدي رعايت و همچنين کاهش تعداد نيروي انساني لازم براي توليد ظروف ,مخصوصا ظروف کوچکتر مانند ليوان را به همراه دارد که در سيستم نيمه فرمينگ بمنظور کنترل کيفي ظروف توليدي استفاده از نيروي انساني براي جمع کردن دستي ليوان امري ضروري است. همچنين توليد ظروف با سيستم ترمو فرمينگ با توجه به اينکه خط توليد شامل 2 دستگاه مجزا بوده که در دستگاه اول مواد اوليه گرانول تبديل به ورق پلاستيکي مي شود و در دستگاه دوم از ورق پلاستيکي آماده ظروف توليد ميشود لذا خود رول به صورت مجزا و بتنهايي به عنوان محصول نهايي فروش براي مصارف کارخانجات بسته بندي فرم سيل يا پوشه هاي پلاستيکي يا کارت تلفن و....مي توان استفاده نمود که در سيستم نيمه فرمينگ اين امر غير قابل امکان ميباشد.



 



ظروف يکبار مصرف پلي پروپيلني :



اين نوع ظروف که با علامت اختصاري PP در زير ظروف مشخص ميشود تقريبا رنگ شيشه اي و نيمه شفاف بوده که با ترکيب با هر رنگ مورد نظز با همان رنگ قابليت توليد دارد



اين ظروف داراي استحکامي نرمال و قابل قبول در حد ظروف يکبار مصرف بوده ولي از نظر شکنندگي بسيار نرم ميباشد در حدي که درصورت مچاله کردن کامل حتي ظروف نميشکند و دوباره ميتواند به شکل قبلي و بدون ترک برگردد ،اين نوع ظروف که تقريبا چند سالي است رايج شده بدليل عدم وجود ماده استايرن در ترکيب اصلي خود ( پلي پروپيلن ) داراي مواد سمي مانند ظروف قبلي نيست و حتي با توجه به خاصيت مواد آن در صورت ترکيب با مايعات داغ نيز هيچگونه موادي از آن آزاد و در مواد داخل آن نفوذ نميکند



تنها ظروف يکبار مصرف پليمري که در تمامي دنيا بصورت مشترک مشکل بهداشتي نداشته و در حال استفاده است همين ظروف پلي پرو پيلني ميباشد// اين نوع ماده پليمري به حدي در برابر گرما و ساير شرايط مقاوم ميباشد که از مواد اوليه اين ظروف در صنايع تزريقي که ظروف ضخيم بسته بندي آشپزخانه اي را توليد ميکنند ظروف دربدار خاص را که قابليت استفاده براي گرم کردن مواد غذاي داخل ماکرويوميباشد را توليد ميکنند



همکنون نيز از چند سال قبل استفاده از اين ظروف در ايران نيز شروع شده وبدلايل زير استفاده از اين مواد براي توليد ظروف بصورت تصاعدي بالا ميرود



مقاومت خوب در برابر مايعات داغ از نظر عدم تغييير شکل



عدم وجود احتمال سرطانزا بودن مصرف اين ظروف همانند ظروف قبلي پلي استايرني



قيمت پايين مواد اوليه اين ظروف نسبت به ساير مواد اوليه پليمري



توليد مواد پلي پروپيلن در اکثر پتروشيمي هاي ايران (مواد قبلي پلي استايرن در کل ايران فقط در پتروشيمي تبريز توليد ميگردد



با توجه به خاصيت مواد پلي پروپيلن ، امکان توليد انواع ظروف خاص با اشکال مختلف و زوايا قابل امکان است



با انعطاف پذيري بالا احتمال شکستن و ترک برداشتن اين ظروف در موقع حمل وبارگيري نسبت به ساير ظروف بسيار کمتر است



 خاصيت و ساختار اين مواد اوليه امکان توليد ظروف با تيراژ بالا تر، نسبت به ساير ظروف را فراهم ساخته است



 



ظروف يکبار مصرف فومي:



ظروف يکبار مصرف فومي از جنس EPS توليد مي شود و به صورت کلي در 3 مرحله و دستگاه توليد مي گردد.



مرحله و دستگاه اول خط توليد ظروف فومي : دراين مرحله مواد اوليه به صورت گرانول در قسمت اکسترودر خط توليد ذوب و هنگام خروج از T-DIE(محل خروج ورق) به صورت ورق در اثر دميدن گاز مخصوص حالت انبساطي به خود گرفته و بعد از سرد شدن ورق به صورت رول توليد مي شود.



مرحله و دستگاه دوم خط توليد ظروف فومي :در اين مرحله ي که در دستگاه وکيوم فرمينگ انجام ميپذيرد ورق فومي پس از عبور از کوره در قالب مخصوص تحت مکش وکيوم فرم دهي و ظروف شکل گيري شده وو سپس در بعضي از پرسهاي تمام اتوماتيک در ايستگاه آخر ظروف از ورق برش خورده وجدا ميشوند



ولي در بعضي از پرس هاي نيمه اتوماتيک ورق همراه ظروف بصورت ابعاد بزرگي برش خورده و سپس بصورت دستي در پرس ديگري ظروف از ورق جدا ميشود



مرحله و دستگاه سوم دستگاه بازيافت و گرانولساز فومي : در اين مرحله که مرحله بازيافت مي باشد و ورق هاي ضايعاتي اول در دستگاه آسياب مخصوص خرد شده و سپس در وارد اکسترودر دستگاه گرانولساز ميشود و در اين مرحله مواد ضايعاتي با مواد و رنگ افزودني ذوب و مخلوط ميشود و سپس به صورت رشته هاي نازک بسيار داغ از محل هد داي دستگاه خارج و بلافاصله توسط باد يا آب خنک شده و سفت ميشود و در انتهاي دستگاه اين رشته ها به طول و ابعاد لازمه برش خورده و براي استفاده در دستگاه اول که خط توليد ورق ميباشد آماده است



قابل ذکر است مواد اوليه اين ظروف فقط در يکي از پتروشيمي هاي ايران توليد مي شود و به دليل حجيم و منبسط بودن ظروف توليد آن فقط دراطراف شهرهاي بزرگ که فاصله مسافت محل توليد و مصرف بسيار کم باشد داراي توجيه اقتصادي است و از نظر صادرات به علت کرايه بالاي حمل ونقل بدليل حجيم بودن به هيچ عنوان توجيح اقتصادي ندارد مگر در شرايط خاص و با قيمت بالا مانند : عرا



2 - ظروف يکبار مصرف گياهي :



ظروف گياهي شامل ظروفي مي شوند که مراحل توليد آن در سيستم ترموفرمينگ انجام مي پذيرد ولي با اين تفاوت که خود گرانول مصرفي در خط توليد ورق نيز بايد در دستگاهي جداگانه آماده شود.



خط توليد ظروف گياهي شامل 3 مرحله و 3 دستگاه مجزا مي باشد :



در مرحله و دستگاه اول نشاسته ذرت يا برنج يا گندم در يک دستگاه مخصوص بعد از فرآوري لازمه تبديل به گرانول نشاسته گياهي مربوطه مي شود



در مرحله و دستگاه دوم گرانول نشاسته در خط توليد ورقي که با خط هاي توليد ورق پليمري از نظر ساختار سيلندر و ماردون متفاوت مي باشد با مخلوط پليمري با درصد استاندارد ذوب و نورد وتبديل به ورق و به صورت رول توليد مي شود



در مرحله و دستگاه سوم رولهاي ورق گياهي در همان پرس ترموفرمينگ بعد از عبور از کوره حرارتي و گرم شدن پس از ورود به پرس در قسمت قالب عمليات توليد ظروف گياهي انجام مي پذيرد.با توجه به جديد بودن اين سيستم و تعداد کم توليد کنندگان آن وهمچنين قيمت 3 تا 4 برابري خط توليد کامل ظروف گياهي نسبت به خط توليد ظروف پليمري و همچنين بالا بودن قيمت مواد اوليه گياهي نسبت به مواد اوليه پليمري لذا قيمت ظروف گياهي نسبت به پليمري تقريبا در حدود 2 برابرمي باشد و همچنين ظروف گياهي قابليت استفاده در صنايع بسته بندي لبني و بستني را نداشته و قابل آب بندي توسط درب نميباشد



3 - ظروف يکبار مصرف کاغذي:



در اين سيستم کاغذ مخصوص بصورت رول بعنوان مواد اوليه توليد در ضخامتهاي مختلف چاپ شده و يا چاپ نشده وارد دستگاه شده و سپس بعد ازشکل گيري ضايعات آن برش مي خورد و ليوان توليد ميشود. مزاياي نوع کاغذي ليوان , شيک بودن و بهداشتي بودن و تجزيه پذير بودن آن مي باشد ولي عدم توليد مواد اوليه در داخل ايران و وابستگي آن به واردات و همچنين امکان توليد فقط يک نوع ظرف با يک دستگاه (براي هر ظرفي مانند ليوان يا کاسه دستگاه جداگانه لازم بوده و مانند ساير ماشين آلات با تعويض قالب شکل ظروف توليدي تغيير نمي يابد) قيمت ظروف توليدي در حدود 2 تا 3 برابر قيمت ظروف پليمري مي باشد و قابليت استفاده در صنايع بسته بندي لبني و بستني را نداشته و قابل آب بندي توسط درب يا فويل نيست . ولي اين ظروف توانسته حدود 2 درصد از بازار مصرف ظروف يکبار مصرف را به خود اختصاص دهد و در کافي شاپ ها يا هتل ها و پذيرايي در سمينارها و مهماني ها ويا به عنوان تبليغات شرکت با چاپ نام و آرم روي آن استفاده ميشود
خريد اينترنتي ظروف يکبار مصرف  بسیارآسان است.
 

ظروف یکبار مصرف و نایلکس چیست

نایلکس نام مستعار فیلم های تولیدی بر پایه پلی اتیلن سنگین (HDPE) می باشد . این دسته از فیلم های تولیدی به نسبت پلی اتیلن های سبک دارای انعطاف کم تر ،ضربه پذیری بیشتر ،شکنندگی بالاتر و شفافیت کمتر می باشد .
فروشگاه های مواد غذایی ، میوه فروشی ها و … بسیار از این کیسه ها استفاده می کنند که به اصطلاح به آنها نایلکس رکابی یا نایلکس دسته دار می گویند . از آنجاییکه نوع مواد نایلکس دارای کششی بسیار بالای می باشد در صورتیکه باری خارج از ظرفیت کیسه درون آن قرار گیرد ، کیسه کشیده شده و بر خلاف مواد نایلونی پاره نمی شود .

 

همچنین دستگاه های تولید نایلکس این امکان را ایجاد می کنند که بتوان کیسه ای با ضخامت بسیار پایین تولید نمود . برای مثال نایلون نان یا نایلون اتوشویی ها به دلیل اینکه بار سنگینی را حمل نمی کنند بسیار نازک تولید می شوند .

کیفیت کیسه های نایلکس در حوزه قابل بررسی می باشد .
مورد اول کیفیت دوخت این گونه کیسه هاست . یکی از محصولات معروف حوزه نایلکس کیسه های رکابی می باشد که بیتشر در سوپرمارکت ها ، فروشگاه ها ، میداین تروبار و غیره استفاده می شود .

با توجه به نیاز روز افزون بازار در خانه های ایرانی و جایگاه ظروف یک بار مصرف در مصارف خانگی رشد چشمگیری پیدا کرده و توسط نایلکس آرمانی میتوانید محصولات خریداری شده را در آن قرار دهید. قیمت نایلکس عمده که توسط شرکت آرمانی تهیه شده است بسیار مناسب بوده و قیمت ها با توجه به انواع مصرف شما متغییر میباشد در مجموعه آرمانی شما براحتی میتوانید ظرفو یک بار مصرف درب دار را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

این کیسه ها به دلیل اینکه می بایست وزن بالایی را حمل کنند ، می بایست دارای دوخت بسیار محکمی در انتهای دهانه خود باشند . گاها برخی از تولیدکنندگان برای افزایش سرعت دستگاه های دوخت خود اقدام به بالابردن دور دستگاه می کنند که نتیجه آن سوختگی دوخت و غیرمقاوم بودن آن است .

مورد دوم شفافیت  و استقامت خود جنس می باشد . یکی از پارامتر هایی که نقش اساسی در شفافیت محصولات نایلکسی را دارد ، میزان ناخالصی استفاده شده در مواداولیه می باشد . این ناخالصی علاوه بر اینکه باعث کدر تر شدن محصول می شود ، می تواند باعث کاهش شدید کیفیت جنس گردد که در برخی از موارد منجر به پاره شدن بدنه کیسه می شود .

امروزه از مواد نایلکسی در بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود که به عنوان مکمل به مواد اصلی افزوده می شود و سبب استحکام محصول تولیدی می شود  که مجال بازگو کردن آن در این پست نمی گنجد .

عمده کاربرهای نایلکس عبارنتد از :

    انواع کیسه های حمل میوه و مواد غذایی
    انواع کیسه های فریزری
    سفره های یکبار مصرف
    دستکش های یکبار مصرف
    کیسه نونی (نایلون نان)
    نایلون اتوشویی – سلفون خشکشویی

کارخانه تولیدی سلفون وحید با بیش از ۴۰ سال سابقه و حسن انجام کار با دارا بودن دستگاه های بروز و نیروی انسانی آموزش دیده آماده تولید و فروش نایلکس ، کیسه های فریزری ، نایلون نان و کیسه های لاندری موردنیاز شما عزیزان رادر این حوزه می باشد .
این محصول قابل عرضه در ۲ مدل رول و فله می باشد که متناسب با نیاز مشتری قابل تولید می باشد . امروزه کیسه های فریزری رولی در عرصه رقابت با کیسه های فریزری عادی پیشتاز بوده و به زودی جایگزین این کیسه ها می گردند .

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی بیشتر در بخش تولید و یا اغذیه فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در مجالس های مختلف از جمله مهمانی مجالس شادی و غم به طور کامل مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل اینکه افراد برای راحتی خود استفاده کنند از این ظروف یک بار مصرف استفاده میکنند. این محصولات دارای درب‌های با قابلیت پلمپ هستند که غذا را برای مدت طولانی‌تری تازه نگاه می‌دارد.  ظروف پلاستیکی باریک و کم حجم بسیار مناسب برای حمل سالاد و قطعات کیک می‌باشند؛ در حالیکه  ظروف ضخیم‌تر و با حجم بیشتر برای ذخیره پاستا و میوه‌های اسلایس شده مناسب است.
نقاط قوت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
به شدت تطبیق‌پذیر و چند منظوره می‌باشد.
مقاوم در برابر سرریز شدن محصول و یا شکستن و خم شدن ظرف
دارای قابلیت استفاده مجدد و بازگشت به طبیعت
قابل استفاده در ماکروویو و ماشین ظرفشویی
دارای قابلیت تازه نگاه داشتن غذا به مدت طولانی‌تر نسبت به ظروف یکبار مصرف آلومینیوم و پلی استیرن

ظروف یکبار مصرف گیاهی (بیوپلاستیک)

امروزه ظروف یکبار مصرف بیوپلاستیک موج جدیدی در صنعت صنایع غذایی به شمار می‌روند. بیوپلاستیک‌ها که بهPLA شناخته شده‌اند، از مواد اولیه گیاهی و تجدیدپذیر مانند ذرت و گیاهان دیگر ساخته شده‌اند. این ظروف به عنوان جایگزینی غیرسمی برای ظروف یکبار مصرف استیروفوم و سایر محصولات تجدیدناپذیر شناخته شده‌اند. ظروف بیوپلاستیک در انواع فنجان‌ها، درب‌ها و در طرح‌های تاشو موجود می‌باشند.
نقاط قوت ظروف یکبار مصرف گیاهی
غذا را به مدت طولانی‌تری نسبت به استیروفوم و یا پلاستیک تازه نگاه می‌دارد.
تلاش در راستای حفظ محیط‌زیست را به مشتریان یادآوری می‌کند.
نسبت به محصولات پلاستیک و یا استیروفوم انرژی کمتری در روند تولید نیاز دارد.
دوستدار محیط‌زیست
در انواع ظروف یکبار مصرف و بیرون‌بر، ظروف غذاخوری و ظروف و کیسه‌های قابل حمل موجود می‌باشد.

مواد تشکیل دهنده پودر کپسول آتش نشانی

پودر های خاموش کننده در کپسول آتش نشانی را بر اساس آنکه ماده اصلی آنها چه بوده و برای مبارزه با چه حریقی مناسب باشد به انواع گوناگونی تقسیم کرده اند ، که مهمترین آنها عبارتند از :

1  -  پودر بی کربنات سدیم ( جوش شیرین )                               4 -  کلرید پتاسیم

2 -  بی کربنات پتاسیم                                                         5 -  فسفات آمونیوم

3 -  بی کربنات پتاسیم با بنیان اوره                                          6 -  مانکس

پودر بی کربنات سدیم ( جوش شیرین ) :

این پودر برای مبارزه با آتش سوزی های نوع B (مایعات قابل اشتعال ) و  C (گازهای قابل اشتعال ) و  همچنین نوع E  (تجهیزات الکتریکی برق دار  تا ولتاژ معین) مناسب است . پودر شیمیایی معمولی تا 97 در صد از بی کربنات سدیم تشکیل شده است .

بی کربنات پتاسیم :

این پودر برای مبارزه با آتش سوزی های نوع B و C و E مناسب است .

بی کربنات پتاسیم با بنیان اوره  :

 این پودر برای مبارزه با آتش سوزی های نوع B و C و E مناسب است .

کلرید پتاسیم  :

این پودر برای مبارزه با آتش سوزی های نوع B و C و E مناسب است .

فسفات آمونیوم :

 این پودر برای مبارزه با آتش سوزی های نوع A (مواد جامد قابل اشتعال ) و نوع B و نوع C  همچنین تجهیزات الکتریکی برق دار  (تا ولتاژ معین) مناسب است .

به این پودر ، پودر چند حالته نیز گفته می شود . این پودر A.B.C نیز معروف است و خاموش کننده های محتوای آن به طور معمول با درج حروف A.B.C نشانه گذاری می شوند .

مانکس :

 این پودر ترکیبی از اوره و بی کربنات یا کربنات دو پتاس است . در مقایسه با سایر پودر ها به مراتب موثرتر است .

 اثر بسیار موثر خاموش کنندگی این پودر بیشتر از این نظر است که در اثر حرارت آتش به سرعت تجزیه شده و به ذرات حتی کوچکتراز 1/. میکرون تبدیل می شود .

این امر نشان دهنده قدرت فراوان پخش شدن پودر مذبور است . از دیگر خصوصیات بارز این پودر سازگاری آن با کف پروتئینی می باشد که به نوبه خود در عملیات اطفای تو ام با کف و پودر بسیار حائز اهمیت است.


نکات مربوط به شارژ کپسول آتش نشانی:


کارگاه های شارژ خاموش کننده و کپسول آتش نشانی حریق قبل از بکارگیری پرسنل باید توسط کمیسیون فنی و صلاحیت اتحادیه صلاحیت مهارت پرسنل خود اطمینان حاصل فرمایند که در غیر اینصورت مجاز به فعالیت در کارگاه های شارژ نمی باشند. همچنین تعمیر و تعویض قطعات کپسول های آتش نشانی و حمل و نقل آنها عهده مالک آن می باشد.

کارگاه های آموزش اصول شارژ کپسول های آتش نشانی در  برابر  عملکرد صحیح خاموش کننده و کلیه متصدیان و پرسنل کارگاههای شارژبایستی ضوابط و الزامات  این دستورالعمل را بطور کامل سرلوحه کار خویش قرار دهند.

برای تست کپسول آتش نشانی کلیه پرسنل کارگاه شارژ می بایستی از تجهیزات و روش کاری استاندارد استفاده نمایند.

حداقل ارتفاع مجازسقف کارگاه شارژ باید 3 متر باشد.

همچنین تمام کپسول های آتش نشانی هر چند وقت یک بار باید به صورت دائم بررسی و چک شود که این زمان میتواند به صورت ( ماهیانه، سه ماهه، شش ماه و یا سالانه) باشد که بستگی به کپسول آتش نشانی دارد و هنگام شارژ و بررسی آنها باید فقط از همان نوع پودری که سازنده آن کپسول توصیه کرده است استفاده شود و نکاتی که در مورد شارژ روی دستگاه نوشته شده است رعایت شود تا مشکلی برای کپسول در موقع اطفاء حریق پیش نیاید.

استفاده  از  وسایل  حفاظت  فردی  استاندارد  و  مناسب  با  توجه  به  مخاطرات  محل شامل  کفش  ایمنی،  لباس  کار،ماسک و …. به هنگام شارژ کپسول آتش نشانی ضروریست.

یک خاموش کننده های آتش باید از لحاظ ظاهری و کلیه قطعات خاموش کننده ، تست بدنه هیدرواستاتیک بررسی شود

در صورت نیاز به مراکز دارای پروانه صلاحیت ارجاع گردد

هر کارگاه شارژ باید دارای  پروانه صلاحیت ازاداره  استاندارد تست بدنه سیلندرهای تحت فشارهیدرواستاتیک باشد.

کلیه  متصدیان حتما نسبت به اخذ وارسال سیلندرهای تحت فشار که نیاز به تست بدنه دارد به مراکز مجاز و دارای پروانه صلاحیت باید مراجعه کنند.

فقط کارکنان صلاحیت داروآموزش دیده میتوانند سیلندرهای تحت فشارراحمل، استفاده کنند.

کلیه کارگاههای سرویس و کنترل و شارژو تست کپسول های آتش نشانی باید سطح زمین فعالیت نمایند و کارگاه های شارژ زیرزمینی مجاز نمی باشند.

حداقل ارتفاع مجازسقف کارگاه شارژسه متراست

محل قرار گیری کارگاه های شارژ در مجاورت اماکن تجمعی، مسکونی، بیمارستانها، مراکزتجاری، مدارس، جایگاه سوخت و..ممنوع می باشد و حداقل بایستی به شعاع211 متراز آنها فاصله داشته باشد.

نکته : پودر های کپسول های آتش نشانی به هیچ عنوان نیاز به تعویض ندارد و فقط زمانی پودر کپسول تعویض میشود که بر اثر مرور زمان پودر داخل کپسول سفت شده باشد.

ورق گالوانیزه چیست؟

 ورق گالوانیزه به ورق فولادی، گالوانیزه شده توسط روی گفته می شود. یکی از روش‌های محافظت از خوردگی گالوانیک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ ( که معمولا فلز روی است) انجام می شود. در این حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت می‌شود. این فرآیند نوع خاصی از حفاظت گالوانیکی است. میزان مقاومت پوشش گالوانیزه متناسب با ضخامت آن است.

از انواع ورق گالوانیزه می توان به ورق سیاه، ورق روغنی، ورق سیاه ST52 اشاره کرد که به دو صورت رول و شیت تولید و در بازار عرضه می گردد

ورق سیاه

ورق سیاه ( ورق نورد گرم) با نام انگلیسی Hot Rolled Sheet شناخته می شوند . به طور کلی ورق گالوانیزه گرم، از دو نوع فولاد 36A و 1011A که هر دو نوعی فولاد کم کربن هستند ساخته شده است و در اکثر صنایع به کار می رود. 36A به راحتی جوشکاری می شود و فرآیند عملیات حرارتی آن را تقویت می کند. 1011A با استحکام بالا، فولادی با شکل پذیری فوق العاده است که معمولا برای ساخت ظروف استفاده می شود. بر خلاف فولاد نورد سرد، فولاد نورد گرم دارای سطح نازکتری است که می تواند در برابر خوردگی مقاومت کند. ورق هایی که در ساختمان سازی استفاده می شود، از نوع تجاری ST33 تا ST52 متغیر است؛ نرمی و سختی این ورق ها با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود؛ هرچه درصد کربن در ورقه های فولادی بیشتر باشد، ورق سخت تر است. قیمت ورق سیاه بسته به ضخامت و نوع استاندارد آن متفاوت می باشد.

ورق سیاه ST52

ورق سیاه ST52 با عنوان ورق های زیر بنایی صنعت نام برده می شود . دلیل آن هم به خاطر طیف وسیع مصرف آنها در صنایع مادر و بالا دستی می باشد .

این نوع ورق آلیاژی با افزودن عناصر سیلسیوم و منگنز نسبت به ورق های ST52 و ST44 از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش ، تحمل وزن و خاصیت ارتجاعی برخوردار است.

ورق ST52 دارای 2/0 درصد کربن 55/0 درصد سیلیس و 6/1 درصد منگنز می باشد که خاصیت مقاومت به خمش و خواص ارتجاعی خود را مرهون عنصر Mn یا منگنز می باشد. قیمت ورق آلیاژی بسته به ضخامت و نوع استاندارد آن متفاوت می باشد.

ورق روغنی

ورق روغنی که در بازار تجاری ورق های فلزی به ورق فولادی سرد نیز معروف است، در صنعت به صورت نورد سرد تولید می شود. این نوع متریال برای ساخت و ساز و استفاده در مصالح ساختمانی بسیار مناسب هستند. قیمت ورق روغنی بسته به ضخامت و نوع استاندارد آن متفاوت می باشد

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد