جنبه منفي اين موضوع اين است که گاهي سايت هاي خوبي که لينک گرفتن از آنها مي تواند براي شما بسيار با اعتبار داشته باشند لينک هاي همه صفحات خود را nofollow مي کنند و به همين صورت به نمي توان هيچ لينکي گرفت. ولي به هر حال با انجام اين کار لينک خود را در معرض ديد افراد زيادي گذاشته ايد و احتمال ورود افراد را به صفحات سايت خود افزايش داده ايد، پس نتيجه مي گيريم که لينک سازي در مواردي که سايت مورد نظر شما nofollow باشد هم مي تواند موثر باشد.

 
دستور نوفالو براي کدام لينک ها مورد استفاده است؟
 
اگر قصد پيشرفت دادن و توسعه وب سايت خود را داريد و اول راه لينک سازي هستيد، لينک هاي زير را به طور کلي و هميشه نوفالوکنيد.
 
 
 
لينک هايي که در قسمت ديدگاه ها يا فروم هاي سايت شما قرار دارند.
 
گاهي تعداد لينک هاي صفحه شما افزايش پيدا مي کند و يا دچار ربات هايي مي شويد که مسئول پخش کردن لينک ساير افراد هستند. در هر دو صورت بايد اثر لينک هاي ضعيف و اسپمر را با استفاده از دستور nofollowاز بين ببريد. بهتر است که صحت و درستي لينک هاي داخلي و خارجي سايت حود را هميشه بررسي کنيد، چرا که گوگل روي اين موضوع به شدت حساس است. براي اين که بتوانيد کيفيت لينک ها و ساير موارد آن را در سايت خود بسنجيد مي توانيد از مطالب زير استفاده کنيد:
 
 
 
ابزارهاي آناليز بک لينک
 
بررسي لينک هاي شکسته سايت
 
حذف کامل لينک هاي اسپم سايت با وب مستر گوگل
 
تبليغات بنري
 
 
 
يکي ديگر از مواردي که بايد نوفالو کنيد تبليغات بنري و تمام لينک هايي هستند که جنبه تبليغاتي دارند يا به عنوان مثال از طرف اسپانسر براي شما استفاده شده اند. به اين صورت شما بحث سئو ي خود را از تبليغات به طور کلي جدا مي کنيد.
 
 
 
بک لينک هاي پولي يا تبليغات متني
 
اگر راه درآمد شما از وب سايتتان از طريق لينک دهي است، بايد همه ي لينک هاي خروجي سايت خود را نوفالو کنيد. البته در صورتي که شما براي بک لينک هزينه مي گيريد و سبک درآمدي سايت شما به اين صورت مي باشد بهتر است که از فکر فروش بک لينک بيرون بيايد. دليل اين کار اين است که اين روش درآمدي نمي تواند براي شما سودآور باشد و استفاده بيش از حد از اين روش باعث جريمه شدن سايت شما خواد شد و به طور کلي سايت خود را از دست خواهيد داد.
 
نوفالو کردن رپورتاژهاي خبري (Press Release)
 
يکي از ابزار هاي به دست آوردن بک لينک و بهبود سئو رپورتاژ آگهي است که در سايت هاي خبري استفاده مي شود. به همين دليل بيشتر سايت ها مطبوعاتي به صورت پيشفرض همه صفحات خود را نوفالو کرده اند تا سئو وب سايت آنها تحت تاثير قرار نگيرد. اين روش به طور کلي براي سايت هاي که محتوا خبري دارند مفيد و کارآمد است. شما مي توانيد مطالب زير را در خصوص ريپورتاژ آگهي مطالعه کنيد.
 
 
 
 
 
گاهي به سمت لينک هاي فالو هم بياييد.
 
Duane Forrester که يکي از مديران ارشد سابق موتور جستجوي بينگ (bing) بوده است، عقيده دارد که بهترين و با کيفيت ترين لينک، لينکي است که اصلا منتظر گرفتن آن نباشيد يا به عبارتي ديگر لينک براي شما به صورت طبيعي ايجاد شده باشد و ناشي از کيفيتي باشد که شما ارائه داده ايد.
 
ولي از طرفي شما بايد بدانيد براي موفق شدن شما نمي توانيد 100 درصد لينک هاي مورد نياز خود را به اين صورت به دست بياوريد.
 
براي اين کار شما بهتر است از خودتان شروع کنيد و به صورت طبيعي لينک هايي که به نوشتن محتواي شما کمک کردند را بدون اينکه آنها را نوفالو کنيد در پايان مطلب خود قرار دهيد و به اين صورت قدرداني خود را به آنها برسانيد
 
اميدواريم که اين مطلب از پونه مديا براي شما مفيد واقع شده باشد و بتوانيد از اطلاعاتي که به دست آورده ايد در زمان و مکان خوبي استفاده کنيد. ولي اگر بخواهيم در پايان، پيشنهاد نهايي خود را به شما بدهيم اين است لينک سازي خود را صورت طبيعي انجام بدهيد. يعني زماني که با خواست خود از لينک يک سايت ديگر استفاده مي کنيد و هيچ فشاري براي قرار دادن اين لينک ها براي شما وجود ندارد، لينک هاي مورد نظر را به صورت فالو (follow) قرار دهيد. 
 
از طرفي لينک هايي که بابت گرفتن آنها پول گرفته ايد و ارزش زيادي ندارند را به صورت نوفالو قرار دهيد تا هيچ آسيبي به رتبه سايت شما نخورد.
 
 
 
به نظر شما براي استفاده از لينک هاي فالو (follow) چه نکاتي را بايد در نظر گرفت؟ چطور به لينک هايي که به دست ما ميرسد اعتماد کنيم؟ آيا ابزار خاصي براي اين کار وجود دارد؟
 
پاسخ خود را در قسمت نظرات با ما در ميان بگذاريد.